تبلیغات و بنرهای غیر قانونی سیمای شهر را مخدوش کرده است
دوشنبه, ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ ۱۲:۰۸ ۴۹۲
طبقه بندی: آخرین اخبار
چچ
تبلیغات و بنرهای غیر قانونی سیمای شهر را مخدوش کرده است

آغاز طرح پاکسازی، جمع آوری و امحاء تبلیغات و بنرهای غیر مجاز در سطح منطقه یک

تبلیغات و بنرهای غیر قانونی سیمای شهر را مخدوش کرده است

معاون خدمات شهری منطقه یک با انتقاد از برخی شهروندان و کسبه بخاطر نصب تبیلغات و بنرهای غیر مجاز گفت: اقدامات آنها در مکان‌های غیرمجاز و اماکن عمومی جمع‌آوری و امحا می‌شود.

به گزارش  رسیده از واحد خبری روابط عمومی منطقه یک ، آقای مجید خداپرستی معاون خدمات شهری منطقه گفت ، شهر یک محیط متعلق به مردم و طراوت و شادابی آن نیز نه تنها وابسته به اقدامات شهری شهرداری بلکه به مشارکت کلیه اقشار جامعه (حقیقیحقوقی) برای حفظ تمیزی و پاکیزگی سیما و منظرشهری است. استفاده از حریم مرعی و عمومی شهر برای تبلیغات فروشندگان حرفه های خدماتی و یا مراکز فرهنگی، آموزشی، هنری، روش مناسبی نیست و آلودگی بصری شهر را افزایش میدهد

وی افزود ؛ منظور از تبلغات غیرمجاز نصب وچسباندن انواع و اقسام برچسب، تراکت، اطلاعیه، دیوارنویسی، چاپ شابلون بر دیوارها، نماها، نردهها، زنگها، پلاکهای منازل مسکونی و همچنین مبلمان شهری و دولتی نظیر پایه چراغهای روشنایی، راهنمایی شهری و ترافیکی، کافوهای برق و مخابرات، ایستگاههای اتوبوس، کیوسک تلفن و... است که با آلوده نمودن، چهره و سیمای شهری را با اغتشاشات بصری مواجه نموده و روح و روان شهروندانی که را بیشتر عمر روزانه خود را در سفرهای شهری میگذرانند ، خسته، بیمار و ناتوان میسازد.

خداپرستی در ادامه گفت ؛ منظور از متخلف در مقوله تبلیغات غیرمجاز، صرفاً برخی از صاحبان مشاغل و بنگاههایی هستند که برای کاهش هزینه های تبلیغاتی خود با شناسایی و اجیر کردن نیروهای انسانی بیکار و پرداخت دستمزد ناچیز، مکلف میدارند که هزاران اطلاعیه و تراکت را در هر مکان و هر چیزی که قابلیت چسباندن و نصب شدن دارند، چسبانده یا نصب نمایند، بدون آنکه حرمت، منزلت، افراد و حریم خصوصی املاک و خانه های مسکونی یا حریم عمومی شهری را در نظر بگیرند.

وی در پایان افزود؛ طرح پاکسازی و جمع آوری بنرها ، پوسترها وتراکتهای تاریخ گذشته و غیر مجاز درسطح منطقه در دستور کار قرار گرفته و این طرح بطور مستمر و دوره ای در سطح منطقه توسط نیروهای خدمات شهری منطقه ادامه خواهد داشت .

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
منبع:
آدرس کوتاه شده: